Орієнтовні конкурсні вимоги для учасників ІІ Відкритої музично-теоретичної олімпіади імені Надії Затіної (випускний клас Елементарного підрівня мистецьких шкіл)

Предмети - Музична грамота і практичне музикування, Бесіди про мистецтво                    

  1. Форма проведення - два тури творчих випробувань

 

І ТУР

  1. Тест з 12 питань теоретичного курсу «Музична грамота і практичне музикування» із запропонованими варіантами відповідей.
  2. Тест з 10 питань про музичне мистецтво теоретичного курсу «Бесіди про мистецтво» із запропонованими варіантами відповідей, що містить також питання музичної вікторини.

 

ІІ ТУР

  1. Диктант – лото ( 8 тактів ).

 

  1. Слуховий аналіз :

а) визначити на слух акорди від звука ( 6 тактів );

б) визначити на слух інтервали від звука ( 6 тактів ).

 

  1. Практична робота :

 а) визначити і підписати запропоновані інтервали ( 4 такти ) ;

 б) визначити і підписати запропоновані акорди ( 4 такти ) ;

 в) побудувати від звука запропоновані інтервали ( 4 такти ) ;

 г) побудувати від звука запропоновані акорди ( 4 такти ) ;

 в) проаналізувати мелодію :    

           -розмір

           -тональність

           -вид ладу (натуральний/гармонічний/мелодичний)

           - тип розвитку мелодії

           -підписати функції під тактами.

                                            

                                                            

  1. Програмові вимоги до Олімпіади

Орієнтовні конкурсні вимоги складені на основі Типової навчальної програми з навчальної дисципліни «МУЗИЧНА ГРАМОТА ТА ПРАКТИЧНЕ МУЗИКУВАННЯ» елементарного підрівня початкової мистецької освіти, схваленої Науково-методичною радою Державного науково-методичного центру змісту культурно-мистецької освіти від «04» листопада 2019 р.

Письмова робота

  1. Учень записує прості мелодії на 4–6 тактів або диктант-лото на 8 тактів в тональностях до 2х знаків включно.
  2. Використовує в практичних завданнях прості розміри 2/4, 3/4, 4/4.

Вміє назвати та використовує в практичній роботі різні тривалості та ритмічні групи. Вміє групувати  ритмічні тривалості і розставляти тактові риски в  мелодіях з міжтактовими та внутрішньотактовими синкопами у розмірах 2/4 , 3/4 , 4/4 .

  1. Визначає на слух звукоряди натурального мажору та трьох видів

     мінорного ладу.

Визначає на слух прості інтервали ( від звуку ) в гармонічному та

     мелодичному звучанні.

Розрізняє на слух ( від звуку ) мажорний та мінорний тризвуки та їх обернення в гармонічному та мелодичному звучанні, зменшений та

збільшений тризвуки в гармонічному звучанні.

 

Практична робота

  1. Володіє знаннями про одноіменні та паралельні тональності до 2х знаків включно.
  2. Визначає та будує прості інтервали від звука.
  3. Аналізує нескладні незнайомі мелодії у тональностях з 1–2 

ключовими знаками у розмірах 2/4 , 3/4 , 4/4 ( лад , тональність , структура мелодії, принципи тематичного розвитку ), а також підбирає ( підписує ) гармонічний супровід до мелодії, спираючись на літерне позначення функцій.

 

 

Орієнтовні конкурсні вимоги складені на основі Типової навчальної програми з навчальної дисципліни «БЕСІДИ ПРО МИСТЕЦТВО» елементарного підрівня початкової мистецької освіти, схваленої Науково-методичною радою Державного науково-методичного центру змісту культурно-мистецької освіти від «17» липня 2020 р. (Протокол №3)

  1. Учень знає та розрізняє основні елементи музичної мови

( мелодія, метр (розмір), ритм, лад, гармонія, тембр ).

  1. Знає та називає основні групи музичних інструментів ( за звукоутворенням ): духові, струнні, ударні, клавішні. Розрізняє на слух та за зовнішніми ознаками окремі інструменти симфонічного оркестру ( флейта, труба, скрипка, арфа, фортепіано, орган ).
  2. Знає та називає основні українські народні музичні інструменти. Розрізняє на слух та за зовнішніми ознаками окремі з них ( трембіта, сопілка, бандура, цимбали, дримба, колісна ліра ).
  3. Знає та визначає на слух мелодії відомих українських пісень ( Гімн України, "Ой у лузі червона калина", колядки "Добрий вечір тобі, пане господарю", "Коли звізда ясна", "Тиха ніч", щедрівка "Щедрик", веснянка "Вийди, вийди, сонечко", гаївка "Подоляночка", колискова "Котику сіренький", страшилка "Іде, іде, дід", танцювальна "Коломийка" )

Зразок  завдань І туру  (Тести 2023 року)

Другий тур – Письмова робота

Практична робота